Samtext Norway

Ordbok for innholdsmarkedsføring

« tilbake

CRO

Definisjon: CRO (Conversion Rate Optimization – konverteringsoptimalisering) er å forbedre en nettside for å få en større andel av besøkende til å gjøre det du ønsker at de skal gjøre i en bestemt situasjon. Dette kan være å kjøpe et bestemt produkt, melde seg på et nyhetsbrev eller fylle ut et kontaktskjema. Enkelt sagt handler det om å gjøre små (eller noen ganger store) justeringer på nettsiden for å konvertere flere besøkende til betalende kunder.

En viktig del av dette arbeidet er å foreta analyser for å se hvilke sider besøkende klikker seg fort ut av, om det finnes elementer på nettsiden som kan skape uklarheter, eller andre ting. Her er A/B-testing et nyttig verktøy.

Konverterer siden dårlig?

En god landingsside skaper interesse og konverterer til salg. En glimrende landingsside skaper langt mer av det samme. La en av våre tekstforfattere analysere siden din!

LES MER OG FÅ EN GRATIS KONSULTASJON
 
Samtext logo
Samtext Norway AS
Brynsveien 5
0667 Oslo
Tlf.: 22 80 52 00