Samtext Norway

Ordbok for innholdsmarkedsføring

« tilbake

Google Analytics

gu:`glə ænəˈlɪtɪks

Definisjon: Google Analytics er et svært kraftig IT-verktøy som blant annet lar deg analysere trafikken og adferden til de besøkende på nettsiden din. Her er noe av det du kan få svar på ved å bruke Google Analytics:

  • Hva søker folk etter for å finne nettsiden min?

  • Hvor mange sider besøker de?

  • Hvor lenge oppholder de seg på en bestemt side?

  • Hvor mange faller fra før de i det hele tatt har begynt å klikke seg rundt på nettsiden (fluktfrekvens)?

  • Hvor suksessfull har bannerkampanjen min vært?

  • Hvor mange finner nettsiden min ved å bruke søkemotorer som Google og Bing?

Ved å få svar på disse spørsmålene blir det enklere for deg å se om innholdet ditt fungerer bra nok, om markedsføringskampanjene dine er vellykket, og hva de besøkende faktisk foretar seg på nettsiden din. Dette lar deg gjøre små forbedringer som kan hjelpe deg å øke salget og trafikken.

Alt for høy fluktfrekvens?

En god nettside genererer interesse, salg og goodwill. En glimrende nettside genererer langt mer interesse, salg og goodwill. La vår tekstforfatter se på den siden du ikke er fornøyd med!

LES MER OG FÅ EN GRATIS KONSULTASJON
 
Samtext logo
Samtext Norway AS
Brynsveien 5
0667 Oslo
Tlf.: 22 80 52 00