Samtext Norway

Ordbok for innholdsmarkedsføring

« tilbake

Konverteringsrate

kånværte:´riŋ:sra:`tə

Definisjon: Konverteringsrate – noen ganger kalt konverteringsfrekvens – sier noe om forholdet mellom antallet mennesker som besøker nettsiden din, og de som faktisk utfører en ønsket handling. En slik handling kan for eksempel være å kjøpe et produkt, fylle ut et skjema, melde seg på et nyhetsbrev eller klikke på andre CTA-elementer. På den måten «konverteres» besøkende til leads eller betalende kunder.

Konverteringsraten måles i prosent. Driver du for eksempel en nettbutikk hvor 10 av 100 besøkende foretar et kjøp, vil konverteringsraten være 10 prosent.

Engelsk: Conversion rate

Skyldes det selve teksten?

Websiden blir besøkt, men det blir ikke så mye butikk ut av det. Du har jazzet opp layouten, og alt det SEO-tekniske er gjort riktig. Men likevel er konverteringsraten dårlig? – Da ringer du oss.

LES MER OG FÅ EN GRATIS KONSULTASJON
 
Samtext logo
Samtext Norway AS
Brynsveien 5
0667 Oslo
Tlf.: 22 80 52 00