Samtext

Ordbok for innholdsmarkedsføring

« tilbake

Native advertising

ˈneɪtɪv ˈædvə(r)ˌtaɪzɪŋ

Definisjon: Native advertising – eller native-annonsering – er å benytte annonser som ved første øyekast ser ut som vanlige artikler i en nettavis eller kanskje i sosiale medier, men som er markert som reklame. I motsetning til mer tradisjonell annonsering går denne formen mer i ett med omgivelsene og kan derfor oppfattes som mindre forstyrrende av leserne.

Formålet er å gi forbrukerne interessant og relevant innhold, for deretter å gi dem lyst til å foreta en bestemt handling, for eksempel å kjøpe et produkt. Native advertising legger seg ofte nært opp mot designstilen til det aktuelle nettstedet, og bruker spesielt tittelen (overskriften) og bildene til å tiltrekke seg lesere. Ved å ta i bruk denne formen for annonsering styrker du sannsynligheten for at innholdet blir sett og lest. I tillegg kan tilliten forbrukerne har til nettstedet annonsen vises på, smitte over på din egen merkevare. 

Godt innhold skaper interesse!

Folk vil ikke lese reklame. Det de VIL lese, er relevant innhold – det spennende, det underholdende, det matnyttige. Native advertising på sitt beste er alt dette.

LES MER OG FÅ EN GRATIS KONSULTASJON
 
Samtext logo
Samtext Norway AS
Brynsveien 5
0667 Oslo
Tlf.: 22 80 52 00