Samtext

Ordbok for innholdsmarkedsføring

« tilbake

Native-annonsering

neɪtɪv-anåŋse:´riŋ

Definisjon: Native-annonsering er å benytte annonser som ved første øyekast ser ut som vanlige artikler i en nettavis eller kanskje i sosiale medier, men som er markert som reklame. I motsetning til tradisjonelle annonser går denne formen mer i ett med omgivelsene og kan derfor oppfattes som mindre forstyrrende av leserne.

Formålet er å gi forbrukerne interessant og relevant innhold, for deretter å gi dem lyst til å foreta en bestemt handling, for eksempel å kjøpe et produkt. En native-annonse legger seg ofte nært opp mot designstilen til det aktuelle nettstedet, og bruker spesielt tittelen (overskriften) og bildene til å tiltrekke seg lesere. Ved å ta i bruk denne formen for annonsering styrker du sannsynligheten for at innholdet blir sett og lest. I tillegg kan tilliten forbrukerne har til nettstedet annonsen vises på, smitte over på din egen merkevare. 

Engelsk: Native advertising

Godt innhold skaper interesse!

Folk vil ikke lese reklametekster. Det de VIL lese, er relevant innhold – det spennende, det underholdende, det matnyttige. Native-annonsering på sitt beste er alt dette.

LES MER OG FÅ EN GRATIS KONSULTASJON
 
Samtext logo
Samtext Norway AS
Brynsveien 5
0667 Oslo
Tlf.: 22 80 52 00