Samtext

Ordbok for innholdsmarkedsføring

« tilbake

Reach

ʁi:tʃ

Reach

Definisjon: Reach (rekkevidde på norsk) beskriver antallet unike personer som har sett innholdet du deler, for eksempel et Facebook-innlegg. Vi snakker ofte om «organisk rekkevidde» og «betalt rekkevidde»:

Organisk rekkevidde refererer til antall unike personer som har sett et innlegg du ikke har betalt noe for å markedsføre, altså personer som bare får innlegget ditt opp i nyhetsstrømmen sin.

Betalt rekkevidde henviser til antall unike personer som har sett innlegget ditt som følge av at du har brukt penger på å promotere det, for eksempel gjennom annonser eller en reklamekampanje.

Reach forteller deg altså noe om synligheten innholdet ditt oppnår. Høy rekkevidde, enten den er organisk eller betalt, kan være et tegn på sterkt engasjement og høy relevans for målgruppen, noe som igjen kan tyde på at innholdet ditt treffer godt.

Reach out!

Sliter du med å nå ut med budskapet ditt på nett? La en av tekstforfatterne våre ta seg av den siste finpussen!  

LES MER OG FÅ EN GRATIS KONSULTASJON
 
Samtext logo
Samtext Norway AS
Brynsveien 5
0667 Oslo
Tlf.: 22 80 52 00