Samtext

Ordbok for innholdsmarkedsføring

« tilbake

Søkemotoroptimalisering

sø:`kəmo:´toråptimalise:´riŋ

Definisjon: Søkemotoroptimalisering (SEO) er en teknikk som en bedrift kan bruke for å bli mer synlig på nett. Det handler ganske enkelt om å forbedre bedriftens nettside slik at den skal bli høyest mulig rangert av Googles søkemotoralgoritme, det vil si havne høyest mulig i søkeresultatene. Formålet med dette er å dirigere flest mulig mennesker inn på nettsiden og skape økt salg.

En nettside som er søkemotoroptimalisert, har velskrevne og unike tekster som gir verdi og svarer på det «googleren» er på utkikk etter, har en god struktur og tilbyr høy leservennlighet. I tillegg inneholder tekstene på nettsiden også såkalte nøkkelord.  

Engelsk forkortelse: SEO – Search Engine Optimization (På norsk blir det egentlig «SMO», men det er svært lite brukt)

På 83. plass i Google?

Gode webtekster genererer en konstant strøm av interesse, salg og goodwill for selskapet. Men det må være mulig å finne dem! Profesjonell søkemotoroptimalisering gjør siden synlig.

LES MER OG FÅ EN GRATIS KONSULTASJON
 
Samtext logo
Samtext Norway AS
Brynsveien 5
0667 Oslo
Tlf.: 22 80 52 00