Samtext

Ordbok for innholdsmarkedsføring

« tilbake

A/B-testing

abetestiŋ

Definisjon: A/B-testing, også noen ganger kalt splitt-testing, er en metode du kan bruke for å sammenligne to ulike utgaver av for eksempel en nettside, der en tekst eller et layoutelement er forskjellig i de to utgavene. Det hele handler om å lansere to ulike utgaver av nettsiden din for å finne ut av hva som skaper flest konverteringer og best respons av de to alternativene.

Dette er altså en form for konverteringsoptimalisering, og ved å «kryssteste» på denne måten kan du finne ut av om det er ting på nettsiden din som fungerer godt, altså ting som folk klikker på, eller om det er ting som er mindre interessant for de som besøker nettsiden din. Du kan for eksempel bruke verktøy som Optimizely eller VWO for å finne ut hvilken utgave av nettsiden din som fungerer best.

Konverterer siden dårlig?

En god landingsside genererer interesse, salg og goodwill. A/B-testing er en effektiv måte å gjøre den bedre på. La  en av våre tekstforfattere se på saken!

LES MER OG FÅ EN GRATIS KONSULTASJON
 
Samtext logo
Samtext Norway AS
Brynsveien 5
0667 Oslo
Tlf.: 22 80 52 00