Samtext Norway

Ordbok for innholdsmarkedsføring

« tilbake

Konverteringsoptimalisering

kånværte:´riŋ:såptimalise:´riŋ

Definisjon: Konverteringsoptimalsiering (CRO) er å forbedre en nettside for å få en større andel av besøkende til å gjøre det du ønsker at de skal gjøre i en bestemt situasjon. Dette kan for eksempel være å kjøpe et bestemt produkt, melde seg på et nyhetsbrev eller fylle ut et kontaktskjema. Enkelt sagt handler det om å gjøre små (eller noen ganger store) justeringer på nettsiden for å konvertere flere besøkende om til betalende kunder. En viktig del i dette arbeidet er å foreta analyser for å se hvilke sider besøkende klikker seg fort ut av, om det finnes elementer på nettsiden som kan skape uklarheter, eller andre ting. Her er A/B-testing et nyttig verktøy.

Engelsk forkortelse: CRO – Conversion Rate Optimization

Konverterer siden dårlig?

En god landingsside genererer interesse, salg og goodwill. A/B-testing er en effektiv måte å gjøre den bedre på. La  en av våre tekstforfattere se på saken!

LES MER OG FÅ EN GRATIS KONSULTASJON
 
Samtext logo
Samtext Norway AS
Brynsveien 5
0667 Oslo
Tlf.: 22 80 52 00