Samtext Norway

Ordbok for innholdsmarkedsføring

« tilbake

CRM

CRM – Customer Relationship Management – kunderelasjonshåndtering

Definisjon: CRM er et IT-system for markedsføring, salg og kundeservice som gjør det enklere for bedrifter å kommunisere og pleie forholdet med kundene sine. Kort forklart er det snakk om en programvare der du kan samle inn informasjon om kundene dine – i en slags digital kundeliste, om du vil – som du senere kan bruke til å pleie kundeforhold.

Med et CRM-system kan du for eksempel beregne lønnsomheten ved visse markedsføringstiltak, foreta analyser for å finne de mest lønnsomme kundene og produktene, og behandle forespørsler og henvendelser fra kunder.

Mange TBF-er i teksten?

Er det noe markedsføringsbransjen ikke mangler, så er det trebokstaversforkortelser (TBF-er). Men visste du at det er en sammenheng mellom slike og det at du ikke husker hva du nettopp har lest?

HER ER ET KURS SOM LØSER DETTE
 
Samtext logo
Samtext Norway AS
Brynsveien 5
0667 Oslo
Tlf.: 22 80 52 00