Samtext

Ordbok for innholdsmarkedsføring

« tilbake

Retargeting

ri:ta`rgətiŋ

Definisjon: Retargeting (gjenmarkedsføring) handler om å rette annonser – som oftest via Google Ads og Facebook – mot en målgruppe som på en eller annen måte har vært i kontakt med bedriften din tidligere via digitale kanaler, for eksempel besøkt nettsiden eller bloggen din.

Veldig enkelt foregår det slik:

  1. Mari besøker nettsiden din.

  2. En informasjonskapsel (cookie) blir lagret på Maris datamaskin.

  3. Mari begynner å se annonsene dine på andre nettsider når hun surfer på nettet.

Retargeting regnes for å være en svært effektiv og lønnsom markedsføringsform, siden det lar deg nå ut til dem som allerede har vist interesse for eller kjøpt produkter og tjenester du tilbyr.

Samme betydning: remarketing

Samtext logo
Samtext Norway AS
Brynsveien 5
0667 Oslo
Tlf.: 22 80 52 00